يكي شدن من و بابايييكي شدن من و بابايي، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 15 روز سن داره
همخونه شدن من و باباهمخونه شدن من و بابا، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره
محمد مهدیمحمد مهدی، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره
محمد علیمحمد علی، تا این لحظه: 6 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

شکوفه باغ زندگی ما

هفته پنجمی که نی نی تو دل مامانشه

1393/8/28 21:32
نویسنده : عاطفه و بهزاد
2,762 بازدید
اشتراک گذاری

تاریخ 93/8/25 از سر کار برگشتم تقریبا 3.5 بعدازظهر بود که از بی بی چک استفاده کردم و جواب مثبت نشون داد همون روز من و بابایی رفتیم آزمایشگاه و آزمایش دادیم و جواب مثبت آزمایشبتا ما رو مطمئن کرد که دیگه کم کم داریم سه نفره میشیم

بی بی چک مثبت

وضعیت نی نی

او همین حالا به اندازه یک دانه کنجد است و اندازه‌اش حدود 2 میلی‌متر است. ضربان قلب این دانه کنجد را می‌توانید در این هفته یا هفته بعد بشنوید.

 

بگذارید ببینیم او تا چه اندازه رشد کرده است. رویان اکنون از سه لایه تشکیل شده که لايه خارجي؛ مغز، نخاع،  پوست و مو را تشكيل میدهد، لايه ميانی؛ قلب، سيستم گردش خون، استخوان، عضله، كليه و سيستم تناسلی را تشكيل میدهد و لايه داخلي روده‌ها، كبد، پانكراس و مثانه را می‌سازد.

 

بنابراین در این هفته این موجود کوچک در حال تغییر قیافه است و سلول‌های بدن او در حال ساخت اندام‌های مهم او مثل کبد، کلیه و سیستم عصبی هستند. به تدریج با رشد این سیستم قسمت‌های نخاع، مغز و ستون فقرات هم شکل می‌گیرد. خوب به نظر می‌رسد که رویان در این دو هفته اخیر گریم زیادی داشته حالا این توده سلولی دارای پوست، مو، ناخن و غده‌های سینه است.

 

قلب او همراه با دستگاه گردش هم به تدریج شکل می‌گیرد. جنین شما سالم و سلامت است. غذا و اکسیژنش را دوست مهربانش، جفت به او می‌رساند و جای نگرانی نیست. البته به شما بگوییم این فرایندی است که طی 2 یا 3 هفته به تدریج شکل می‌گیرد و این‌گونه نیست که شما تصور کنید رویان در آخر هفته لزوماً یک مرحله را به پایان رسانده و وارد مرحله بعد شده است. بلکه این مراحل به هم پیوسته است و برای هر کدام نمی‌توان زمان دقیقی مطرح کرد.

 

وضعیت مادر

اگر در هفته گذشته نشانی از علائم بارداری در شما نبوده این هفته حتماً منتظرش باشید. اگر پستان شما درد می‌کند، زود خسته می‌شوید یا مدام مجبورید به دست‌شویی بروید این علائم را جدی بگیرید. بدن شما در این هفته خون بیشتری تولید می‌کند تا بتواند اکسیژن و غذا را به کودک برساند. ضربان قلب برای حفظ تعادل خود افزایش می‌یابد و این افزایش خستگی، گیجی و سردرد را به همراه دارد. 

 

در این هفته درد پستان‌ها یا حسی شبیه به سوزن‌سوزن‌شدن شما را آزار می‌دهد. احتمال بزرگ شدن پستان‌ها و تیره شدن هاله رنگی دور آن نیز وجود دارد.

 

ویار هم در این زمان بروز می‌کند و احتمالاً حسابی شما را حساس می‌کند. هر ماده غذایی که شما می‌بینید وسوسه می‌شوید که آن را بخورید. ویار به دلیل به هم خوردن تعادل بین انتقال‌دهنده‌های عصبی بدن مادر، حالت روحی و روانی خاص و همچنین نیازهای تغذیه‌ای او به وجود می‌آید.

 

ممکن است وقتی دلتان پنیر می‌خواهد ناشی از کمبود سدیم باشد یا هنگامی که حساب هوس بستنی بزرگ کرده‌اید نشان از نیاز بدن شما به کلسیم و چربی باشد.

  وضعیت من

این روزها درد زیر دلم و تیرکشیدنش از سمت راست رو بیشتر احساس میکنم فکر میکنم نی نی عزیزم سمت راستمه و بیشتر این قسمت حسش میکنم

به غذاهای شور علاقمند شدم و ترش!!! وای دلم آب افتاد J

زیاد میخورم و زیاد میخوابم یعنی ظهر از سر کار که میام سریع غذا میخورم و میخوابم تحمل یه ثانیه عقب افتادن خواب رو ندارم واسه همینم نمازمو سازمان میخونم بعد میام خونه

توصیه‌های پزشکی

امروز یعنی 28/8/93 ساعت 5 رفتم دکتر (خانم دکتر سکینه انبیائی) خیلی خانم خوب و با شخصیتی هستن من که خیلی از ایشون خوشم اومد ایشالله نی نی هم دکترشو بپسنده.

توصیه های ایشون:

جگر و ماهی بزرگ نخورم

پسته و فندق و بادام زیاد تر بخورم

وزنم 62 کیلوگرم بود

فشارم 5/12 روی 5/8 بود (ایشون گفتن یه خورده بالاست باید شوری کمتر بخورم و ماست و سبزیجات زیادتر مصرف کنم)

واسه 9/15 سونوگرافی نوشت ایشالله میشه هفته هفتم که برم سونو پایه و صدای قلب عشقم رو بشنوم قرص فولویک و کلسیم و ویتامین C واسم نوشت مصرف کنم.

پسندها (2)

نظرات (1)

مامانـــــ
16 آذر 93 0:18
چقد خوبه که توصیه های دکترتون رو ثبت کردید
عاطفه و بهزاد
پاسخ
مرسي گلم برات آرزو ميكنم تو هم به زودي دوباره ني ني دار بشي